..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

5 april 2015

Känslan...

...när den nedåtgående spiralen går att bryta och vändas till en positiv uppåtgående spiral är befriande!

Är inne i ett skönt träningsflow utan krav på prestation just nu, vilket i sin tur har en stor effekt på min stress, sömn och värk. Att det snabbt kan förändras är jag väl medveten om men struntar faktiskt i det just nu, jag bara flyter med!

Tidigare skrev jag en träningsplanering inför kommande vecka med resultatet att vissa pass inte blev gjorda. Nu är träningen mer en del av mitt liv och inte det första som stryks då stressen pockar på. Det är som att kroppen vet vilka positiva effekter träningen har och har byggt upp ett behov av det. 

Jag har en tydlig tanke vad jag optimalt vill få med i min träning under en vecka, det är mest en vision hur det kan vara när det är som bäst. Istället för att göra planering i förväg gör jag en summering efter veckans slut, då har jag ju faktiskt även ett "kvitto" på hur kroppen har varit under veckan och kan se mer realistiskt på vad jag faktiskt klarat av med de förutsättningar jag har för stunden. Jag slipper den jobbiga stressen och dåliga samvetet om vad jag "misslyckats" med! 

Prestation i form av att jaga bästa tider osv. finns med där i bakhuvudet, det drev mig väldigt tidigare och jag kunde göra det då... Andra förutsättningar och nya mål! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar