..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

3 april 2015

Njuter...

...av ledighet tillsammans med familjen!!

Efter två veckor men värken från h-vetet har det äntligen övergått till "normalt" läge. Solen skiner idag och jag startade dagen med en kort morgonjogg medan maken dukade fram en god påskfrukost. 

Hann inte ta en bild ens, var rätt hungrig redan innan joggen. Brie, salami, skinka, frökex och den nya favoriten på frukostbordet purjolök bl.a. En god kopp kaffe som pricken över i! 

Tog en till bild på min hand häromdagen, mellan bilderna är det fyra dagar och ändå är inte den högra när det är som värst. Enda skillnaden är kosten, båda är med lchf fast ändå olika. Ibland är utbudet rätt begränsat och valen får helt enkelt bli bästa möjliga utifrån situationen och OM jag har ett val är det INTE svårt!


Igår levererade våra hönor fem ägg. I lite varierande storlek, det minsta vägde hela 18 gram. Sött var det iallafall, ska bli intressant och se om det innerhåller någon gula.



Glad Påsk önskar jag er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar