..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

17 april 2015

Krogkväll...

...??

Nää, skulle inte tro det va!!

Fredagsmys på högsta nivå har vi ägnat oss åt ikväll. För oss innebär det INTE att duka upp diverse godis eller snacks, inte heller en krogrunda. Vi har spenderat kvällen ute i trädgården tillsammans, ända fram till kvällsfika för barnen.

Vi har drömt oss bort, planerat, spånat, pratat om livet, skrattat och genomfört. Jag krattar och maken kör bort alla högar tillsammans med sonen. Livskvalitet och lagom glamoröst.

Någon träning har det inte kunnat bli den här veckan tyvärr. Maken har jour och inskolning på "stordagis" är ingen bra kombination. Istället har värken krupit sig på, sömnen blivit lite sämre och jag blir påmind om hur jag bör prioritera. Krattningen har inte direkt hjälpt min nacke och arm, däremot har själen fått sig lite energi av frisk luft och sol och en god kopp kaffe emellanåt.

Kommande vecka är lite kaotisk, stressande redan innan den börjar och jag ska försöka hantera den på bästa möjliga sätt. En prövning både av känslor, sömnmässigt, stress och tålamodet, så till veckan SKA jag prioritera träningen så att endorfinerna kan jobba med mig! 

Imorgon bitti har jag bokat en träningsdejt, en genomkörare av kroppen väntar och jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning efter veckans värk och kommande träningsvärk...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar