..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

21 april 2015

Tankarna...

...snurrar på.

Efter en inte allt för bra frukost, långpromenad på 7km och 50 minuter ONÖDIG väntan på VC (lätt irriterad) så smakade lunchen ljuvligt. Det blev en favorit i repris.


Tonfisksallad med ägg från egna hönor, lite örtsalt och majonäs till! Kan inte bli bättre. En god frunch blev det. 

Tyckte lite synd om mig själv ett tag i min hunger och kom sedan att tänka på maken som fastat från igår och i detta nu ligger på operationsbordet nere i Stockholm, slutade genast tycka synd om mig själv och gick mest över till irritation över VC. Och det är anledningen till nervositeten, en väntad operation men samtidigt gruvsam. Men nu blir det gjort!!

På min promenad idag gade jag tänkt premiärgå min skogsväg. Det såg rätt lovande ut från stora vägen...


...men en bit upp låg fortfarande snön. Med löparskor nej, men imorgon blir det kängor på och då blir det skogstur. Längre upp är det hygge och solen kommer åt vägen bättre. Något att se fram emot!

Just nu tar jag en kaffe i solen utanför hönsgården och dags för lite gårdssysslor i väntan på meddelande från maken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar