..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

26 april 2015

Sovmorgon...

...och att somna om är inte riktigt min grej.

Ofta tycker jag dagen blir förstörd och alldeles på tok för kort om den startas efter klockan sju på morgonen och om jag någon gång råkar somna om brukar jag bli på dåligt humör och få en ihärdig huvudvärk som resultat.

MEN i morse när jag vaknade kl 6.30 smattrade regnet mot fönsterblecket och kroppen skrek Aj Aj Ont-allt vad den kunde och jag somnade faktiskt om ända till stax före nio då barnen tassade in och sa att det var frukost!! 

Dagen blev lite skev och jag kör den lite i slow motion. 

På förmiddagen såg det så här upplyftande ut över gården...


Efter några timmar sprack det upp och lite solstrålar letade sig igenom diset och vi tog en liten tur ner till våran skogsdunge.  



Nu laddar jag för kommande vecka och förbereder det mesta inför morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar