..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

24 april 2015

Vågar...

...inte riktigt slappna av ännu.

Stressymtomen är bekanta, lika så att sömnmönstret rubbas, kroppen reagerar och just nu finns inte mycket till alternativ. Jag fixar det! Klart jag gör! Jag tar till de redskap jag har och löser det på bästa möjliga sätt, inte helt optimalt, men bra nog. 

Försöker göra prioriteringar som håller lite bättre än att stressen tar över och det blir till "släcka bränder" varianten. 

Mitt i allt är jag oändligt tacksam för att mitt "redskapsförråd" har utökats. Nya tankesätt och mitt sätt att använda det nya blir mer befäst och mer naturligt när jag använder det i större utsträckning! 

Dagen idag spenderar jag med penna och papper, försöker få lite id'eer på hur vår köksträdgård ska utformas. Fram med lite böcker och tidningar och bläddra runt för inspiration. En kopp kaffe och maken pluggandes på andra sidan bordet som sällskap. Ikväll vankas fredagsfys på gymet vi laddar för en skön helg!

Lägger in en typisk snabbmiddag/kvällsfikabild . När tiden inte räckte till för matlagning igår innan dotterns dansträning fick barnen pizzarester från frysen och vi åt ost och skinkrullar med majonäs och gurka till kvällningen. 


Ser rätt spartanskt ut, men gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar