..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

15 augusti 2013

Började...

...med middagen nästan direkt efter frukost. 

Långkok av gulaschgryta, den fick puttra drygt tre timmar och har nyss avnjutits med fetaostsallad och smör. 



Har tillbringat den mesta tiden i köket idag, 2*frökex, långkok och lunchlagning. Även tvättmaskinen har fått jobba och rentvätthögen som verjar ha "free refill" har fått sig en omgång. Till lunch blev det enklast möjliga idag, stekt bacon, ägg och majonäs.



Fulladdad med energi för träning, för ikväll SKA jag till gymmet. Har ingen vidare lust, rätt trött också men jag bara måste ta mig iväg! 

Igår hade jag tänkt springa men det blev inget med det. Istället drog jag iväg på en MeAndI-visning. Fina kläder, många trevliga tjejer, fika och en massa surr!! Fyllde på med energi fast inte som det var tänkt från början.

Har även hunnit med att agera frisör, vår lille lintott har haft långa lockar i nacken. Med viss (läs mycket) distraktion från mormor är de nu ett minne blott. Första gången jag klipper kort hår och blev rätt nöjd med resultatet. 
Före:


Efter:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar