..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

11 augusti 2013

Pausade...

...de galna veckorna som är just nu med en "att bara vara dag".

Som vanligt blir det mycket gjort dessa dagar ändå eftersom vi inte kan hålla oss stilla. Vi lämnade dottern hos kompis och drog till skogs, till vårat vanliga ställe för att hämta svamp. Eftersom vi (och ingen annan heller tydligen) har varit där på två veckor möttes vi av detta!! Underbart!!

Guld!


Hela backen var gul! 

Skönheter

Vi plockade ca 20 min och korgen blev full. När vi rensat klart och bitat alla i 1*1 cm bitar hade vi en skål på 4 liter full, med råge. Förvällde 4 stora stekpannor och frös in. Gissa vad vi åt till middag idag?! Helt rätt! Smörstekta kantareller!!

Mmmums

Jag skivade kotletter och drog igång ett långkok. Brynde och kokade de möra i tre timmar. Blandade kryddor, vatten, balsamvinäger och hackad vitlök som de fick puttra i. Sista 20 min hällde jag på 2 dl grädde som fick koka med. Under tiden fixade vi lite tvätt och gräddade frökex, kokde blomkål och förvällde svamp.

Jag avslutade dagen med ett löppass med bästa pt A! Det gick superbra, vi gick endast mellan två lyktstolpar på hela löprundan!! Alltså nästan 4 km ihållande jogg i sträck. Helt galet att jag ens pallar det! 1 km prom, 4 km jogg, 1 km prom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar