..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

6 augusti 2013

Någon...

...slags summering av senaste veckan tänkte jag försöka mig på.

Första anhalten blev värmlandsskogen. Galet skönt med familjehäng, bad i Vänern, yxkastning, grillat, bärfrossande, husvagnssovning, tårtbakning (till lördagens bröllop), sena sommarkvällar i mörkret utomhus och mycket mer. Naturligtvis hann vi med ett ordentligt åskväder också, som vanligt i torpet!

Därefter drog vi vidare till civilisationen, även här bjöds det på familjehäng och dessutom bröllop. Helt galet vackert. Många glädjetårar och en fin bröllopsfest! Kvällen innan hemresan avslutades med en löprunda på 4 km och en grillkväll.

Inte helt oväntat visade vågen + i morse, inte jättemycket men +... Snart är det borta och jag är på G igen! Med tanke på hur benen såg ut efter bilresan igår och hur handlederna värkte i morse antar jag att det är rätt mycket vatten i kroppen. Hade även domningar i morse som karpaltunnelsyndrom. Hoppas det är borta snart!

På vår gård
Lagom till mellis idag dundrade denna lilla pjäs in på gården. Äntligen! Det ska grävas dike till plintarna och fixas gräsmatta och grunden till en uteplats ska ta form. Har jag tur blir vi även av med en hägg, en vinbärsbuske och 4*8 meters buskage med syren!!! Vilken lycka! 7.00 i morgon drar det igång, bäst att ställa klockan så vi får vara med att bestämma hur grävningen ska gå till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar