..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

31 augusti 2013

Struntade...

...i tråkiga måsten igår.

Istället klädde jag mig och tog en löprunda. Invigde min nya löparjacka som jag hittade på 75% rea, betalade hela 137kr för den! Ett riktigt kap! Jag upplever det som mycket roligare att träna när jag har riktiga saker som sitter bra. Inget extra fladder eller stora fickor eller liknande som stör. 

Det blev ungefär samma väg som när jag springer med min "löpar-pt" A. Började med 1,3 km rask promenad i brant utförsbacke och sedan långsam jogg. När jag hade sprungit 2 km var det dags att vända, ungefär vid 2 km brukar jag vara helt död, vände och kände att jag orkade springa mer!! Sprang även 2 km tillbaka!! Helt ofattbart... Kan lova att 1,3 km brant uppförsbacke sög de sista krafterna ur mina ben.

Lätta laxen

Väl hemma laddade jag med en STOR portion lax, fetaostsallad och sambalsås. Såsen är superenkel och passar till mycket. Ursprungsreceptet ser lite annorlunda ut men så här gjorde jag. 

Sambalsås med citron, 3-4p
3 dl creme fraiche
2-3 msk majonäs
1-1,5 tsk sambaloelek
Ca.1 msk olivolja med citron 
Grovmalen svartpeppar
Blanda allt och tillsätt ev. mer olja el. sambal efter eget tycke.

En mycket märklig känsla att vara hemma ensam så lång stund. Dottern hämtade jag kl.13 efter skolan och vi passade på att ta en gofika på folkan innan det var dags att hämta lillebror efter sovningen på dagis. Ovanligt att det bara är vi två vilket gör det extra mysigt!

Mmm...

Bjöd in oss till grannen på kaffe, lek och lite surr innan maken kom hem från veckans jobbresa. 

Jag hade sedan länge bokat en träningsdate med A och vi drog iväg till gymmet vid kvällning, avverkade ett 1,5h styrkepass med rätt tunga vikter. Rätt trött efter dagens aktiviteter och avslutade med en mittinatten-fika/middag med M. Fullt ös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar