..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

9 oktober 2013

Aningens...

...glest med inlägg här på bloggen, men det får gå ändå!

Vi har avverkat ett skojjigt barnkalas under helgen som var. 


Beställningen inför detta kalas var tacolunch och glasspinne. Helt ok för vår del! L dukade och fixade iordning det mesta själv. Hon var väldigt nöjd efteråt och det är det viktigaste. 

Annars har jag haft några sömnlösa nätter den här veckan, vaken A ena natten och vaken L den andra. Och naturligtvis kan jag inte somna om under flera timmar... Idag är en ledig dag iallafall  och jag vaknade utvilad kl 5.15! Skönt! 

Storkok/långkok är snart på gång och endast tvättmaskinen ska få jobba idag. 

Hämtar lillfia tidigt på skolan och bara mysa är olanen. Börjar det regna blir det film och virkning, är det uppehåll tar vi en promenad/cykeltur efter mellis. Skön ledig dag!

Morgonen har jag och lillen spenderat i soffan med bokläsning och kattmys. Han tål och står ut med mycket vår lilla Sune.


Även Lukas myser med lillkissen.


Nu är det inte alltid det går så här lugnt till med hårbollarna eftersom lillkatten är aningens busigare än den äldre herren... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar