..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

3 oktober 2013

Hur...

...mycket hosta kan det finnas i en liten kille?

Liten orkar inte med dagarna när nätterna  består av hostattacker, ingen direkt matlust och orken tar slut redan 10 på förmiddagarna. Anade en bättring idag då han vräkte i sig middag och kvällsmat och håller tummarna för lite mer energi för lillkillen i morgon.

Själv är jag rastlös till tusen och trött av störd nattsömn. Pyssel och fix medan A sover och matlagning är det som får dagarna att gå. I måndags när maken kom hem och middagen var avklarad tog jag mig ut på en promenad på 6 km med en vän. Jag testade att jogga en dryg kilometer för att känna efter hur det ligger till med formen eftersom jag inte motionerat något den senaste månadenoch det gick över förväntan!

Igår blev det första gympasset på en månad också och det känns idag, med besked!! Dessutom ökar träningsvärken hela tiden och jag bävar inför morgondagen...

Helgen som gick fyllde vi med firande av vår 7-åring. Släktkalas och mys i dagarna tre. L fick själv bestämma vad vi skulle bjuda på (inom rimliga gränser dock). Bestämd som få önskade hon sirapsstänger, vaniljdrömmar, sockerkaka och kladdkaka. 


Klok tjej som valde kladdkaka istället för tårta eftersom hon inte är så förtjust i tårta själv. Till middag serverade vi spagetti med köttfärssås och pizzasallad, allt enligt önskemål.

På lördag firar vi vidare och huset fylls med barn. Även här har L fått bestämma själv och inte helt otippat blir det tacolunch och glass vi bjuder på.

Tänkte mig ett till gympass i helgen och en liten joggingrunda. Får återkomma med rapport om det blir av...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar