..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

15 oktober 2013

Tror...

...jag sagt det tidigare, men säger det igen. Jag älskar golvvärme!!

Vet inte om vi ens stått ut om vi inte hade bytt värmesystem. Vi hade det KALLT inomhus tidigare...

Min andra lediga dag idag efter en jobbhelg. Gårdagen blev en blandning av måsten och mys, tvätt, dammsugning osv. M jobbade hemma och vi tog en långlunch på folkan innan L skulle hämtas på skolan. Jag åkte äntligen till frissan för att rätta till mitt ostyriga hår. Blev inte helt nöjd sist, men nu är det åtgärdat. Resten av familjen promenerade hem i härligt höstväder. Maken åkte iväg till stationen på övning och jag och kottarna körde ett bolibomparace.

Måste bara visa hur vårt äppelträd ser ut just nu!


Vi har galet mycket äpplen, en stor gren har dessutom gått av. Tur att de tyngsta grenarna lutar sig mot planket vid uteplatsen för lite stöttning. Äpplena är beska och inte just nå trevliga att göra något med men tänkte vänta ut dom lite i år och se om de blir bättre framåt november och försöka koka lite äpplemos.

Dagen idag spenderar jag och lillen hemma. Tvätt... (... The never ending story...). Frökexen står redan i ugnen och jag tänkte laga en fläskfil'egryta med kantareller till middag idag. Vi kanske gör ett gästinhopp på babysången och tar en lunch på folkan idag med. Nu är ju A ingen baby direkt men det är så trevligt att träffa alla mammor och små barn. 

1 kommentar: