..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

30 oktober 2013

Misslyckad...

...köttgryta men lyckad köttsoppa.

Ja någon närmare förklaring behövs nog inte. Det var tänkt som en mustig köttgryta och L hade önskat potatis till att mosa i såsen. Nötbogen var aningens mörare än jag trodde och när jag tänkte lyfta på locket för att reducera vätskan så var det så mört att det riskerade bli köttfärs om jag hade kokat det längre! Dottern kom med id'en att äta den som köttsoppa och så blev det och gott var det.

Dagen har varit en kombination av mys, pyssel och städning, allt efter lillens ork. A är piggare än igår men inte bra tyvärr. Håller tummarna att det blir ännu bättre till i morgon. 

Under de bra stunderna har jag storstädat tvättstugan, rensat i sovrumsskrubbarna och möblerat om lite i köket. Kastat massa bråte och en hel del kläder som jag ALDRIG mer tänker kunna använda. Vilken befrielse!


Soffmys till bompa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar