..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

16 oktober 2013

Ligger...

...lite efter hela tiden med bloggandet.

Men det får gå ändå! Igår åkte vi på sången iallafall. Ångrar det inte, det känns lite som hemma på vårt folkan! Trevliga mammor, god mat, A trivs, sköna soffgrupper att sjunka ner i och nära till skolan när det är dags att hämta L. När vi kom hem hade jag två fnittriga tjejer som körde disco till de blev helt sjöblöt i svett på övervåningen och en liten kille som busade med lillkissen. 

Själv drack jag kaffe och kokade fläskgryta med kantareller och ugnsrostade grönsaker med smör och vitlök. 


På kvällen gav jag mig ut i mörkret, hade en promenaddate med en fin vän. Helt otroligt att det bara sådär helt spontant fungerade med tid och plats för en gång skull... Det brukar som aldrig klaffa då vi försöker ses. Vi har båda män som reser och små barn som kan försvåra det hela. 

Vi invigde elljusspåret i byn, inte riktigt min smak av underlag (lera, jord, grästuvor och diken) men skönt svettigt efter två varv och 5,5 km rask promenad!  Nu har vi kommit på att vi ska tävla lite mot/med varandra för lite extra pepp! Min invägning blir på fredag så får vi se hur det går! 

Nu laddar jag för sista jobbdagen den här veckan, lång dag i morgon med 8-19 i jämförelse med dagens "halvdag" 7-16.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar