..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

21 oktober 2013

Försökte...

...få med mig ett promenadsällskap ut ikväll men lyckades int.

Istället tog jag en tur själv med musik i lurarna. Jag lärde mig två saker under kvällens 3 km löpning... 1. Töm skorna på all sågspån från förra veckans promenad i elljusspåret, det sticks väldigt oskönt... 2. Om jag dricker 1,5 l mellan kl. 17-19 är tre toabesök för lite innan en löptur, 4-5 hade varit mer lagom så att rundan kunde ha blivit så lång som det var tänkt... Bättre lycka nästa gång helt enkelt!

Söndagen blev en fix och trix dag, många saker att fixa inför en ny vecka. Frökex, köttfärsbiffar på 2 kg färs och 2 l köttfärssås, en bytta coleslaw och en stor pizzasallad var klart före 10.00. 


Jag hade även lite sällskap i köket, lillen målade brrr och bomma.


Skönt med färdiga maträtter då kvällarna blir sena och när mormor och morfar rycker in för att vardagen ska gå ihop. 


När lunchen var intagen och lillen somnat körde vi ett utomhusrace. Vintrat det mesta och håller tummarna för att kommande helg blir lika fin som den som var! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar