..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

27 maj 2013

Avslutar...

...måndagen på samma vis som söndagen, med motion!

Igår var jag laddad, bara väntade på att maken skulle gå av beredskapen och småkottarna somna för natten. Då drog jag! 5 km varav 2 km joggning! Ikväll blev det 6 km med lagomt surrtempo med en vän. När jag kom in, gick M ut för att springa. Vi kör skiftgång kan man säga!

Det här med resultatet på vågen har jag helt snurrat bort sista veckorna, men sedan månadsvägningen 1/5 är det -1,3 kg iallafall. Lite koll har jag trots galet mycket som snurrar i huvudet...

Veckans meny:
Måndag: Köttfärsbiff, broccoli, gräddsås och vitlökssmör
Tisdag: Stockholmare
Onsdag: ? Picnic med skolan
Torsdag: Lchf-våfflor
Fredag: Kött på spisen
Lördag: Grillat
Söndag: Bortbjudna på middag

Idag hade jag planerat in Stockholmare till middag, dottern tog med en kompis hem från skolan och när jag lade fram middagsförslaget blev jag nedröstad. Frågade vad de ville ha och fick ett enhälligt KÖTT till svar, och självklart föll jag för deras alternativ, köttfärsbiffar fick det bli. En ville ha varm broccoli till och nästa önskade brunsås och självklart fick de det också + kokt potatis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar