..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

21 maj 2013

Landat...

...med arslet i soffan.

Lång dag med hur många saker som hellst att hinna med, roliga saker! Vi har hunnit med babysång, lunch på bästa folkan, lekterapins dag där dotter med kompis fick kolla närmare på polisbil, brandbil, ambulans, ponnyridning, äta korv och popcorn, clownshow mm. Var även lite effektiv, släppte av de andra och for och handlade när vi ändå var in till människobyn.

Just nu är jag inkommen från en 8 km promenad, kände av lite träningsvärk i låren eftet den korta springturen i söndags men med musik i öronen gick det som en dans idag. Såg svartherren och midsommarblomster som hade knoppar och kände mig barnslikt lycklig.

Kom på när jag hörde avgrundsvrålet från magen eftet 6 km att vi (jag ich maken) inte ätit någon middag idag... kokade ett ägg som jag åt med majonäs och en kopp te och två frökex. Åt rätt mycket till lunchen av salladsbuff'en och stod mig uppenbarligen väldigt länge, drygt 9 timmar. Iof kanske det är fel att kalla det salkadstallrik eftersom det jag tar minst av är just grönsaker. Kyckling, ost, keso, dressing, bregott, äggröra (kall röra med creme fraiche) och lite grönsaker, med betoning på lite!

Resultatet då, med lite svaj (lite upp och lite ner) som vanligt ligger jag iallafall på -0,7 sedan 1/5. Inte riktigt nöjd och har en önskan om minst -2,2 till nästa månadsvägning. Däremot så känns det väldigt mycket i kläder nu så än en gång ångrar jag att jag inte mätte mig i början... lätt att vara efterklok. Jag har iof gjort en annan variant som jag tänkte dela med mig av en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar