..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

21 maj 2013

Söndagsmiddag...

...med fina vänner.

Grillmiddag med barndomsvän och hennes familj i söndags. Det var en himla tur att jag förberedde allt redan vid lunch... Maken hade beredskap och fick larm ca. 20 minuter efter att de kommit och kom hem efter 3 h, ungefär när gästerna skulle åka hem... God mat fick vi iallafall, på grillen låg baconpaket med vitlök, två sorters korvar och picnicbog och i ugnen stod klyftpotatis och marinerad blomkål och sparris som ugnsrostades. Vitlökssmör och en rodeisland-dressing till.

Varm skön dag, vi gick ut redan 8.30 och gick in 19.00, märks att hela familjen blir skönt trött av att vara utomhus en hel dag.

När kottarna somnat begav jag mig ut för en kvällspromenad i skogen. Fick ett infall att åter igen försöka jogga och blev paff över hur bra det gick!! Har provat korta bitar förr men fått ont i ena knät, men nu sprang jag en HEL kilometer i sträck!! Så jäkla nöjd över mig själv! När jag kommit några hundra meter tänkte jag promenera, men orken fanns och jag bara fortsatte. Planen är att skynda långsamt och köra samma upplägg på torsdag igen.

Återkommer med planering och resultat senare idag, vi har så mycket roligt för oss idag och har inte riktigt hunnit med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar