..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

29 maj 2013

Storhandling...

...igår och idag känner jag mig rik igen.

Det blev mycket handlat igår. Många basvaror men även lite smarrigt till fredagens grillmiddag med nära och kära. Sparris, bacon, vitlök i mängder, kyckling och tomater bla som vi tänkte bjuda på. Ska även slå till på lite bakning, det var evigheter sedan jag bakade någon smarrig efterrätt. Tänkte mig chokladtårta med hallon och grädde.

Just nu sitter jag och skriver ihop ett "matschema" och recept. Jag har blivit tillfrågad om jag kan bli personlig matcoach, eller vad man kan kalla det. Så nu sammanställer jag några veckors lchf för att de ska komma igång. Ska bli riktigt roligt att se hur det går. Frukosttips, lätta och snabba middagar och även lite annat smarrigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar