..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

18 maj 2013

Loppis...

...hela dagen lång.

Loppis på folkan idag, strålande sol men lite besökare tyvärr... Vi fick sälja våra stora saker och skänkte lite till folkan. Mina brända axlar/rygg gillade att vara inomhus idag. Att bära kläder var en pina och jag lär mig tydligen ALDRIG... samma visa varje år. Efter första "brännskadan" är jag väldigt noga med att smörja mig!!!

En kort recension av gårdagens grilltillbehör, ENKELT och GOTT!

Receptet då: ett paket bacon och lika många vitlöksklyftor som baconskivor. Rulla och vik in en vitlöksklyfta i varje baconskiva. Små paket som sedan grillas riktigt knapriga. Klart! Så enkelt och supergott. Vitlöken mjuknade och smakade lite sött, tillsammans med sältan från baconet blev det en bra kombination.

Ni ser väl hur goda de ser ut på mina extremt proffsiga bilder ?!? I morgon ska vi ha grillgäster och jag tänker bjuda på dessa knapriga små paket och även grönsaker i foliepaket.

Just nu är det soffläge efter en lång dag och en stor kopp te och lite gluttande på ESC innan sängen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar