..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

29 maj 2013

Mysig...

...stressig, annorlunda och varm dag.

Fin teckning av dottern direkt på morgonen, lite fix här hemma, skriva matschema, göra lunch, förbereda picnic, hämta dottern, måla naglar, försöka få övertrött liten kille att sova... misslyckades totalt, packa picnic, fixa middag osv. Dagen har gått i ett. Fick blommor när mannen kom från jobbet <3 Iväg på avslutning med dotterns klass, uppäten av mygg och knott som vanligt och har nu äntligen landat i soffan. Efter önskemål från dottern innehöll matsäcken babybellostar, ölkorv, bubbelvatten och Dorakakor. Vi hade även med kokt ägg.

Sitter med en kopp te av favoritsort, Sundsvallsgotta, och förbereder mig mentalt för vårruset i morgon. Att jag tar mig runt drygt 5 km är det ingen tvekan om oavsett om jag går eller joggar en del av banan. Förberedelsen gäller nog mest att det kommer vara galet mycket folk och att jag inte känner mer än en i mitt lag, med det löser sig nog. Eftersom vi är ett lag anmält så får vi en picnickasse och jag var tvungen att kolla vad den innehåller och konstaterade att det inte var lchf direkt, några saker går nog bra men jag förbereder mig med egen matsäck. Nu är det inget långt lopp egentligen, men långt och stort för mig att jag ens deltar, nu försöker jag komma på hur jag ska ladda på bästa sätt. Kolhydratsladdning är UTESLUTET och jag kommer nog inte göra så stora förändringar än en vanlig dag förutom att inte äta nära inpå loppet. Ska bli både kul och spännande. Jag kommer att ha den allra bästa hejjarklacken med mig som tur är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar