..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

13 september 2015

Både...

...älskar och ogillar makens jourveckor.

Mest älskar jag dem! Vi blir rätt begränsade att åka någonstans tillsammans och ensam med barnen drar jag sällan iväg på några längre utflykter. Men mest älskar jag dem för att de helgerna är oftast helt oplanerade och blir automatiskt hemmahelger med fix med lite "måsten" som behöver göras. (Inte för att vi åker bort speciellt ofta ändå hemmagrisar som vi är.)

Igår tror jag att jag hade eld i baken... Kan ha varit träningen som gett mig en extra kick i veckan. Värk har jag som vanligt MEN galen träningsvärk i magen gör att fokuset ändras något. Tömma krukor från sommarblommor, fixa med höns och kaniner, tvätta, baka kex och bjöd in grannarna på spontan middagsbjudning mm. Njöt av att laga mat medan jag lyssnade på Jonas Coltings pod. Gjorde en supergod sallad som jag ska fixa recept på till en annan dag.


Några mornar nu har frökexen varit slut och igår såg frukosten ut så här. Avokado och en röra med kokt ägg, majonäs, skinka, svartpeppar och örtsalt, till blev det kaffe med grädde. Men nu har vi andra omgången kex i ugnen för den här helgen, kan kanske bli en tredje också om jag hinner mellan hemgjord falafel och tacopajen som ska lagas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar