..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

3 september 2015

Blomkålen...

...är billig nu.

Efter tre dagar med kokt blomkål till middag gjorde jag ugnsrostad med vitlök och smör. 


200 grader och 20-25 min i ugnen klrde jag, de var ytterst lite aldente när jag tog ut dem. 

Framåt kvällen igår kändes det att det blev tidig middag. Vi äter väldigt sällan före 17 och då är jag mätt ända fram till frukost. De andra kvällarna när middagen serveras redan vid 16-tiden är jag hungrig innan jag ska sova.

Igår testade jag kokosgrädde med bär och mandlar.


Känns lyxigt med alla bär vi har i frysen.


Den här gången testade jag en av märket Garant, har tidigare testat Kung Markattas och Santa Marias. Tror den här sista får bäst betyg. Väl kyld kändes det som en efterrätt till kvällen, lite väl söt, men god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar