..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

11 september 2015

Kattvåg...

...kattmat och hemodlat.

Den här veckan kör vi "all in" när det gäller planering och vara uppbokade. Maken började sitt nya jobb i måndags, lämpligt nog på en jourvecka och en vecka med två extra kvällar på station OCH föräldramöte. Mycket logistik och marktjänst för mig den här veckan. Tur det är lite roligt med förändringen och att det lugnar ner sig snart.

Jag har iallafall kommit igång med träningen som jag lovade mig själv. Har startat lite lagom med lite kortare pass och inte så intensivt och inte så tungt. Hitintills har veckan sett ut så här:
Måndag: 90 min yoga
Tisdag: vila
Onsdag: 45 min styrketräning armar/axlar/bröst
Torsdag: 5km PW
Fredag: 45 min styrketräning ben/bål

Till lunch när jag är ensam väljar jag ofta tonfisksallad, så även igår när jag tagit min PW. Jag var väldigt hungrig och blev så besviken när jag insåg att fel tonfisk var inköpt... Den i vatten smakar tyvärr bara kattmat...


Några varv med pepparkvarnen, örtsalt och god rodeisland-dressing räddade lunchen en aning så jag blev mätt iallafall.

På tal om katter så var det dags för avmaskning för våra två sötnosar. Efter den nästintill dagliga kollen av fästingar så passade vi på att ge den lille sitt piller. Och för att veta hur mycket han skulle ha tog vi hjälp av köksvågen...


Våra katter finner sig i det mesta som tur är! Dockvagnar, ryggsäckar, plastlådor och nu en bunke på köksvågen.

Gårdagens middag blev en wok med fläskfil'e, vitkål, purjolök, bambuskott och hemodlad blomkål. Med curry, vitlök, balsamvinäger, chili och paprikakrydda blev det jättegott. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar