..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

16 september 2015

Mycket...

...mat i min blogg nu.

För mig är det ett tecken på mer energi, att jag fixar värken bättre just nu, även en liten nytändning i matinspirstionen efter allt grillat vi ätit under sommarhalvåret (vi grillar hela året, men inte rikigt varje dag).

Häromdagen gjorde jag tex en tacopaj av köttfärsresterns från fredagen. Till det smörstekte jag broccoli med örtsalt, svartpeppar, sesamfrön, solroskärnor och en liten skvätt balsamvinäger. 


Till lunch har jag ofta någon låda med rester eller lagar något VÄLDIGT snabbt. 

Idag blev det en sallad med skinka, hemägg, broccoli, riven ost, frön, lite nötter och diverse grönsaker  (rätt ofta blir det sallad i olika varianter faktiskt). Som dressing blev det färdig beasås eftersom kylskåpet inte hade något annat att erbjuda dagen till ära...


Igår hade jag en träningsdate på gymmet med en fin peppande vän och efter 60 minuter styrketräning för hela kroppen hade vi en lunchdate på vårat folketshus och åt deras goda salladsbuff'e. Det slank även ner en god kåldolme och lite stekt fläsk från deras dagens.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar