..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

5 september 2015

Köttfärssåsen...

...puttrar på spisen.

Klockan är inte ens tio och första tvätten är klar, köttfärsen puttrar på spisen och frukosten är avklarad sedan en timme tillbaka. Detta trots en skitnatt i sömnväg... Lika bra att ösa på idag och hålla mig sysselsatt, somnar jag börjar jag bara må illa.

Om en stund ska vi hämta mina föräldrar på flyget efter att de varit 2 veckor på Mallis och vi bjuder på köttfärssås och spagetti till välkommenhemlunch. 

Häromdagen när vi åt köttbullar/köttfärsbiff till middag och till det åt vi en väldigt god sallad som maken fixade ihop.


Den bestod av skivad tomat, ruccola, fetaost och avokado. Några varv med pepparkvarnen, några droppar balsamvinäger och några skvättar olivolja.

Idag njuter vi av höstsolen och vårat fina folketshus har familjedag som avslutas med utomhusbio.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar