..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

19 september 2015

Date...

...redan klockan nio på morgonen.

Ja en träningsdate med en riktig genomkörare, trött i varenda muskel. Det är bara med Anna jag gör sånt här tok! Hon får mig att testa många nya saker på gymet och dagens nyhet var frivändningar. Det är hon som även fått mig att testa marklyft och bänkpress bla. Efter dryga 60 min styrketräning tänkte jag köra en stund rodd medan Anna tog en tur på löpbandet... Efter 5 min och 1000m rodd fick jag ge upp, både armar och ben skakade och jag blev illamående. Träningspass fullgjort och avslutat kan man säga. 


Väl hemma blev det en andra frukost med kokosmjölk, hallon, mandlar och kokos och en stor kopp kaffe!

Vi har i dagarna fått tillökning i hönsgården också. Den här gången är det Fialotta som får sin andra kull för i år. Sur som ättika var hon och vägrade ge upp att ruva. Vi vill inte ha några fler kycklingar i år så hon är istället surogatmamma. Grannens hönor vill inte ruva så de fick lägga lite ägg under våran suris. Nio små kycklingar hitintills av 12 ägg, vi har väldigt bra kläckprocent åter igen.


Ikväll drar vi på galej, en kompis ska få sin 50-årspresent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar