..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

2 september 2015

Kommer...

...jag någonsin vänja mig...

Kroppens nycker spelar mig spratt, igår kände jag mig galet trött och lite värk i lederna och idag värker mest hela kroppen... Bara att ta det lugnt helt enkelt och gilla läget. 

Igår när hela familjen var hemma redan klockan tre så passade vi på att plocka lite kantareller. Kanske var de de sista för i år på vårat ställe. På vägen dit råkade jag se att hallonen hänger i än, så imorgon ska jag nog åka dit igen och plocka några liter.


Jag känner mig rätt nöjd över att jag tog mig ut på en promenad igår, äntligen. Nu är mycket av trädgårdsabetet över och då är det bäst att jag tar tag i träningen och motionen igen och en promenad i skogen med krispig luft var en bra start!

På kvällningen gjorde jag ordning en plåt med müsli till barnen och i morse visade det sig att jag äntligen lyckats få till en variant som båda gillade och betydligt billigare än de köpta vi har haft nu ett tag.  Ska skriva ihop receptet så ni också kan blanda och rosta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar