..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

14 november 2015

Härlig...

...helg är här. 

Önskar bara att den ohärliga nack och huvudvärken vill försvinna! Som tur är vet jag att detta är toppen på värkskovet för denna gång och snart är det mycket bättre. 

Makens jourhelger brukar vi försöka hålla obokade just för att vi är aningens begränsade, plus att det är skönt att vara obokade med jämna mellanrum. Just denna helg hopade det sig en hel massa och det blev en massa trixande för att få ihop den, trodde vi, dagens flängande blev inställt pga sjukdom och dagen blev en hemmadag istället. Inte mig emot om jag ska vara ärlig...

Igår var vi iallafall på dotterns första konsert med kulturskolan, oj vad duktiga alla var!! L spelade ledmotivet till bullerbyn och månaderna, hon tittade på publiken hela tiden och stoltheten svämmade över hos mig i form av tårar!! 

Idag blir det lite hemmapyssel i sakta mak och matlagning och imorgon fullt ös hela dagen med roligheter. 

Senaste dagarna har värken haft övertaget och endast en långsam skogspromenad har jag fått till. 


Trevlig lördag på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar