..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

7 november 2015

Katten...

...demonstrerar hur dagen ska spenderas.


Hela familjen går i slowmotion idag och när klockan var 11 kändes det som att det redan var eftermiddag. Vi pysslar på lite smått emellanåt med slöar mest idag! Jag läser inredningstidningar på temat jul och dricker alldeles för mycket kaffe...

Dotra åkte tillen kompis efter lunchen 
och vi har förberett morgondagens tuppslakt så vi kan komma igång tidigt, hellst ska 11 tuppar hinnas slaktas imorgon.  

Tänkte leta rätt på tre handsmidda spikar ute i stallet också och fixa iordning en id'e jag tänkt på ett tag. Lagomt med småpyssel när några i familjen är krassliga. 

Även idag har vi dimma, över havet ligger det tjockt och endast en gnutta sol tränger igenom. Trolskt vackert! 


Ps. Jag fick samtalet jag väntat på igår eftermiddag, ett väldigt positivt samtal!! Spännande, skrämmande och ett oskrivet blad Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar