..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

1 november 2015

Tid...

...för eftertanke.

Mitt i alla skräckinjagande kostymer, haloweenpartyn och bus eller godis promenader kan man nog kalla mig tråkig och gammalmodig. Ju mer allt runt omkring haloween ökar desto mer anti blir jag. 

Kan inte skryta med att jag tidigare år har firat Alla helgons dag på något speciellt sätt, men just i år kände både jag och maken att spökeriet och festandet på nåt vis överglänser en dag som har betydligt viktigare budskap att förmedla än skräck, fest och jämförelse vem som har bäst utklädnad osv. Tid för omtanke och eftertanke! Vi tog med ljus och åkte till våran kyrka och tände ett ljus i minneslunden för våra nära och kära som inte längre finns med oss. En fin stund tillsammans som gav dottern en del frågor som vi pratade om.

Annars har vår helg bestått av kött, packetering och frysning av kött. Vi har köpt 1/4 ekologisk Angus ko, vilket innebär 52kg kött.


29 kg köttfärs och 23kg kött av alla de andra styckningsdetaljer som finns på ett djur. Jag känner mig alltid rik efter en storhandling med fullt kylskåp, och nu är frysen pinfull och jag känner mig superrik!! Måste kolla med mor och far om vi kan låna två fack i deras ena frys...


Fredagens middag blev tacos, gårdagens lunch hemmahamburgare och idag köttgryta, allt i dubbel upplaga så några middagar framöver är enkelt fixade!

Idag har vi fixat lite ute, maken rengjorde åt djuren och jag satte vitlök och fixade lite med min "plantskola". Kommer i ett senare inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar