..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

28 november 2015

Ute...

...viner det runt knutarna och i kroppen ilar det av värk.

Vädret påverkar mer än jag kunnat tro och jag märker det tydligare nu än för ett år sedan. Det är som allra värst när det blåser och när det är råväder ute, så inatt har sömnen blivit ytlig och jag vaknar nästan mer trött än när jag la mig igår. 

För hand i hand med värken kommer tröttheten, den förlamande trötteheten som gör att jag knappt kan hålla upp ögonen. Dessa dagar är stödvila ett måste och oftast lägger jag mig en stund på spikmattan. 

Gårdagen bestod dessutom av storhandlig, det är det bästa jag vet att känna mig rik med full kyl/frys och skåp men även det värsta jag gör när kroppen värker. En lång stödvila efter gav lite mer ork till tacomyset de andra hade fixat och till att adventspynta! 


Så nu har jag smugit upp tidigt, långt innan resten av familjen vaknar och har tänt stjärnor och stakar i fönstren. En filt över benen och nyaste Drömhem att läsa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar