..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

8 november 2015

Viker...

...pappersstjärnor av pappersremsor.


En kvinna jag träffade genom mitt jobb lärde mig vika dessa stjärnor. Planen är att det tillslut ska bli en girlang, många stjärnor blir det och några år runt jul har jag pysslat med detta. Tidigare klippte jag remsorna med sax... nu har maken skurit alla på jobbet och det gör allt så mycket enklare!! 

Jag har även hittat beskrivningen på nätet vilket också underlättar då jag glömmer av hur jag ska göra mellan gångerna och det tar minst fyra knyckliga stjärnor innan jag kommit på tekniken igen.


Bara jobba på så kanske jag blir klar någon gång!

Förutom origami idag så försöker jag förtränga värk och en inre stress och kör lite tvätt, städning och matlagning... Till middag blir det en laxrätt vi fick hos mina föräldrar för länge sedan och som jag minns som mycket god. Återkommer med recept om det blir så bra som jag kommer ihåg den. Maken han slaktar tuppar som ska bli lyxig färs. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar