..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

11 november 2015

Minusgrader...

...och en krispig morgon.

Väntar på att solen ska ställa sig lite högre på himlen, jag tänkte ta en promenad och njuta av krasande krispiga löv under fötterna. 

Jag har precis gjort morgonrundan hos djuren som tar ca. 10 minuter att göra och varje runda avslutas med lite kaninmys hos Zarek och Öken. Nu stundar den "jobbigaste" tiden med djuren, vilket egentligen inte är jobbigt utan mer knepigt att lösa vattenfrågan när det fryser både på natten och på dagen (än så länge bara på natten som tur är). 

Vi har haft höns i 1,5 år nu och jag ångrar inte en sekund att vi skaffade dem!! Det är fortfarande lika spännande att hämta ägg och jag för noga statistik på hur många ägg vi plockar in. Inom 1-2 månader borde våra unghönor börja värpa också och det är så härligt att få hämta in de små äggen. I morse låg det två fina ljumna ägg som väntade på mig och en av hönorna har verkar ha fyllt på förgpatronen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar