..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

14 januari 2014

Ett...

...bra tecken på att träningen tagit där den skulle är när armarna skakar då gjutjärnspannan ska in i ugnen, kände mig rätt klen.

Kom iväg på ett gympass idag, lillen sov och M jobbade lite hemma. Jag var inte sen att passa på efter dryga veckan hemma och inomhus med sjuklingar. 

Det nya löpbandet hade kommit och jag fick en genomgång av en man som också var där och tränade. Värmde upp med 10 min långsam jogg och körde ett (för mig) tungt pass för hela kroppen. 

Körde superset, mitt favoritupplägg eftersom det är tidseffektivt, och varvade underkropp och överkropp. Jag lade på tyngre vikter än vanligt och körde 3*5 eller 3*8 beroende på vilken övning det var. Några övningar körde jag fler av, ex. min favoritövning för magen med benen på balansboll och knäböj. 

Tänkte att jag skulle avsluta med 5 min jogg... Haha tji fick jag, benen ville inte alls och kändes mest snubbligt. Ja det tog idag kan man säga!!


Hungrig som attan kom jag hem och gjorde iordning en omelett. Testade lite nya kryddor än jag brukar använda och det blev lyckat. Fräste en finstrimmlad lök och en vitlök i en stor klick smör, en skvätt balsamvinäger och en tsk curry. Slängde i två tärnade tomater precis innan äggsmeten hälldes i. Till åt vi bea-sås. Både jag och maken gillade det men konstaterade att det saknades kött, lite tuggmotstånd tex. Kyckling hade varit gott. 

Jag är sugen på att testa marklyft och köra mer övningar med skivstång, men känner mig osäker på tekniken (ja jag har googlat typ 1000 gånger), vill inte att det ska bli fel så jag gör illa mig. Måste snoka runt och höra mig för om någon jag känner kan och vill guida mig! Nya utmaningar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar