..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

2 januari 2014

Undra...

...hur 2014 kommer att bli?

Vi började årets första dag med en riktig lyxfrukost.


Fick ett tips från en kollega om ostgratinerad avokado. Fhiladelphiaost blandat med ädelost och gratinerad i ugnen, lätt skeptisk till varm avokado gjorde jag en variant med det vi hade hemma och vilken höjdare!! Jag hade philadelphiaost med paprika/lök smak och lite riven ost i min gegga. Delade avokado och lade på en ordentlig klick och sedan in i ugnen ca. 10 min 175 grader, till osten började få färg. Vi hade även tinat lite räkor till en god räkmacka så det blev en brunch för mig och maken eftersom frukosten blev så sen och sedan åkte vi till mamma på middag och kalas. 

2014 kommer med ytterligare förändringar för hela familjen. Ett spännande år att se fram emot med skräckblandad förtjusning. Jag är en riktig rutinmänniska och vill ha kontroll och det kommande året är det det minsta jag kommer att ha... Iallafall till en början innan allt börjar falla på plats...

Satt igår rätt sent och gjorde en av mina favoritsysslor, fyllde i en helt tom kalender med alla våra tider och olika uppdrag.


Kan lova att det inte ser så tomt ut längre. Jobb trängs med jour, skola, högskolestudier, dagis, eget företag och någonstans ska även fritidsaktiviteter in också... Ser ut som om det blir ännu fler rutiner för att detta ska funka, väljer att se det som en utmaning och att det ska gå!

Några nyårslöften hade jag inte tänkt att ge mig på i år heller precis som förra året. Hade inte några då förutom att hålla oss friska, trivas, må bra tillsammans med familjen, så det får bli tanken inför 2014 också. (Och några raggsockar har det inte blivit i år heller)

Planen på några viktmål finns inte just nu, trots att jag inte kämpat så hårt alls 2013 utan låtit kosten flyta på som vanligt och tränat när jag haft möjlighet och lust så har jag ändå tappat i runda slängar 10 kg. Blir det lika det kommande året så är jag mer än nöjd på den fronten! 

Det jag däremot vill få in lite mer regelbundet är motion/träning. Det ger så otroligt mer energi än det tar och att boka träningsdater är det bästa sättet för mig att få det gjort. Så redan ikväll är den första för i år inbokad, ett gympass med A och en förhoppningsvis skön träningsvärk i morgon. Kan vara en bra uppladdning inför en jobbhelg, vem vet?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar