..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

13 januari 2014

Ny...

...vecka och nya sjukdommar.

Vaken natt med liten ville endast sova sittandes. Så det pysslade vi med inatt. Nytt läkarbesök i morse och konstaterat dubbelsidig öroninflammation, tror vi är familjen kåvepenin... Men snart ska vi vara lika friska som vi brukar och vara det lääänge!!! Läkarintyg och några dagar till för att friskna till för lillen.

När A sov igår på dagen passade jag på att roa mig kungligt, frosta av frysen av alla saker man kan hitta på efter en sömnfattig natt. Välbehövligt och perfekt göromål då termometern visade -12 hela dagen. 

Jag hittade en bit nötbog och en påse lingon som idag förvandlas till lingonpanna, ett recept som pappa gjort så länge jag kan minnas. I receptet ska det vara lingonsylt vilket inte är så lchf, så jag kokade ihop lingonen med endast 2 msk socker och "sylten" kommer räcka till minst 4 köttgrytor. Till grytan åt vi stekt vitkål och en klick smör. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar