..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

9 januari 2014

Vård...

...av två små skruttar...

Den lille har hög feber och krupphosta och den lite större har ännu en öroninflammation, våldsam hosta, lite feber och pipljud i lungorna... Hela familjen tog en tur till doktorn igår, vi kom hem med mer hostmedicin och en ny penicellinkur för lillfia. Nu måste vi få bli friska!!!

Annars händer det inte så mycket, M har jour och jobbar här hemifrån och vi andra har betat av ett X antal filmer, morgonen till ära ser vi Bilar. 

Igår när A sov lunch tog jag ett rensryck i några garnkassar. Jag har fått en hel del och rensade bort lite jag inte kommer att använda och fick en stor lust att virka. Så nu tänkte jag avsluta lilla filten med mormorsrutor så jag kan påbörja något nytt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar