..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

17 januari 2014

Längtar...

...till vardagen igen!

Vill räta upp den här uppochnedvända världen nu med lite vardag. Som tur är är båda barnen markant mycket piggare och till veckan bör vi vara igång igen med full styrka. De här veckorna går till historia i form av mest sjuka på kortast tid. 

På förmiddagen drog jag iväg i snöyran för ett träninspass, ångrade mig nästan då jag på hemvägen höll på att fronta och hamna i diket pga att folk inte kan köra på sin egen sida av vägen... 

Iallafall fick en pigg A hjälpa pappa med jobbet medan jag tog ett intensivt pass på gymmet. Körde rätt tungt idag medan  planen för söndagen är att träna lite medeltungt.

Idag har vi haft en riktigt mysdag. Trots pigg liten kunde han ju inte gå till dagis eftersom han ska ha sin medicin fördelad  på tre gånger om dagen. Vi började med lunch på folkan efter träning och dusch.


Lax med romsås bjöds det på idag. Därefter blev det kaffe och en bit mörk choklad i en skön soffa. Inväntade skolans avslut och överraskade dotter efter skolan med att vi alla skulle gå på bio, Bamse Och Tjuvstaden. Kul att kunna gå hela familjen, för a var det biopremiär och han pekade och sa "sto eve" och satt som ett ljus hela filmen. Som vanligt (inte alltid, men 90 % av gångerna) så åt vi tacos till middag. 

Det har blivit en hel del sallad idag och alldeles för lite fett vilket leder till att jag nu i soffan vid tvn känner mig sugen. Inte på slisk och socker utan mest på nåt att stoppa i munnen. Stävjar suget med en kopp kaffe med grädde, kanske ett grillat revbensspjäll kan funka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar