..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

15 januari 2014

Nyfikenheten...

...tog över idag!

När lille A skulle sova idag och M jobbade lite så drog jag iväg trots träningsvärk i låren sedan gårdagen. Det som hägrade var det nya löpbandet i lilla gymmet. 

Ville både bekanta mig med rymdskeppet och kolla hur kondisen var efter flera månaders uppehåll. Kändes helt ok faktiskt, över förväntan till och med. 

Jag valde ett av programmen för att bara se hur det fungerade. Valde cardio och 30 min + 3 min uppvärmning och 3 min nedvarvning, ställde in vilken maxhastighet jag ville ha och trampade igång. Jag tog mig igenom utan större problem och rejält svettig. Enda jag inte gillade var att bandet ändrade lutning allt eftersom och riktigt där är jag inte än, vill gärna börja med att springa på platten, det blir väldigt jobbigt när lutningen ändras.

Efter de 36 min testade jag en annan variant i 10 min där det var samma hastighet i en längre tid i sträck. Det var apjobbigt, men när jag hade sprungit 2 min och tanken att hoppa över kom så råkade det komma ytterligare en för att träna och då kunde jag ju inte ge upp, fick piska mig själv och jag tog mig igenom även det.

Nöjd över dagens insats och osäker på hur jag ska hinna både styrketräning OCH konditionsträning?! Måste se om jag får till det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar