..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

7 januari 2014

Rätt...

...less nu!

Stackars L får aldrig bli riktigt frisk innan det tar om på det ena eller andra sättet. Nu är det skrällhosta igen, som tur är har hon inte ont i öronen längre iallafall. Orken hinner hon inte ta igen och hörseln är kass, så i morgon blir det läkarbesök igen och begäran om remiss till öron igen. I samma veva ska de få lyssna på lillens hosta också, molipect har inte alls hjälpt och kvällen till ära låter han som en hund som skäller, hej hej ovälkomna krupphosta...

Något som däremot är välkommet är min träningsvärk. Det svettiga passet igår känns kan jag lova, nu måste jag bara hålla i detta så jag får tillbaka lite styrka som jag tappat de senaste månaderna. Träffade den ansvarige för gymmet igår när jag tränade och han berättade att de köpt in ett löpband till min stora lycka!! Ska bli riktigt kul att komma igång! Längtar efter raska promenader och att jogga, inte lika lockande när jag kikar ut och ser isiga trottoarer... Men snart så!



Dessa två lediga dagar har bestått av sovmorgon (även i morse), lååång mysig frukost med tända ljus, julklappsbyte med syster med familj och middag hos mor och far. Rensat garderoben och gjort mig av med en sopsäck!! förstora kläder. Rensat och röjt i skrubben och tänket fortsätta i morgon beroende på hur länge vi behöver vänta på läkaren. Hemma med vab blir det i vilket fall sim hellst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar