..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

11 januari 2014

Fortfarande...

...sjukstuga och en rastlös mamma.

Lillens feber tog om lite och natten har varit allt annat än lugn, mycket vaken och jämrande. Lite mer mat i magen igår och aningens mer energi ger oss lite hopp iallafall. L är på bättringsvägen och vi hoppas penicellinkuren ska göra susen och förhoppningsvis blir det skola för henne på måndag!

Gårdagens middag blev en succ'e!


Tacogratäng med tre lager. 

Första lagret var en ask philadelphiaost blandat med två msk creme fraiche, smetade ut det i botten på en ugnsform, lager två var tacofärs med klickar av garlic-salsa över, lager tre var 2 dl creme fraiche, 1dl majonäs, 2-3 dl riven ost, 1/2 riven gul lök, 1/2 finhackad paprika, 1 finhackad tomat, blanda allt och lägg över allt och in i ugnen 200 grader 15-20 min, till den fått färg. Till hade vi ostchips och lite hackade grönsaker. 

Med en jourande make och två sjuka barn har inte tiden riktigt funnits för träning, MEN igår bad jag M blåsa upp pilatesbollen/balansbollen och jag letade fram hantlarna. I morse medan frukosten dukades fram körde jag superset 3*10 med tio övningar, skönt och hoppas på träningsvärk i armarna åtminstone. På måndagkväll ska jag träna i källargymmet igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar