..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

23 januari 2014

Skummigt...

...och gott morgonkaffe!

Äggmjölk som grädde är kanon mina lediga dagar då antalet kaffekoppar blir många. Nu är jag inne på ledig dag nr. två och laddar för lååång jobbhelg. Fre-mån är inte roligt att jobba. Kroppen är som inställd på ledighet då jag kommit till söndag. 


Dagen till ära blir det långkok och lite städning innan hämtning av två 7-åringar.  Lille A har blivit snorig igen och hostade inatt, jag hoppas verkligen att det inte blir mer än så för nu räcker det!

Veckans mat ha inte riktigt varit planerad men ser ut ungefär så här:
Måndag: korvlåda med grönsaker, vitlök, krossade tomater och riven ost.
Tisdag: stekt ägg med bacon (barnen åt blodpudding)
Onsdag: köttfärsbiffar med brunsås och coleslaw
Torsdag: kött på spisen med vitlökssmör
Fredag: lax med fetaosttäcke
Lördag: ?
Söndag: kyckling med soltorkade tomater

Ska försöka klämma in lite hemmaträning ikväll också, fram med hantlarna. Min pilates/balansboll har tyvärr gått sönder och en ny måste införskaffas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar