..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

15 mars 2013

Dagens...

...middag.

Meatzza stod på menyn och det blev det med besked, både på höjden och på bredden!!

Gjorde en dubbel sats med 800g köttfärs i botten. Kryddade färsen med lökpulver, paprikakrydda, spiskummin, svartpeppar, cayennepeppar och örtsalt. Tryckte ut den i en oljad långpanna ca 1 cm tjock. Gräddade 15-20 min på 200 grader, (köttfärsen krymper till ungefär 1/3 av ursprungliga storleken och ska få färg).

Lägg på önskad topping och grädda till den ser färdig ut, ca.15 min. Som pålägg idag hade vi strimlad skinka, strimlad pepparsalami, paprika, tomater, lök och en herrans massa ost och min egen kryddiga pizzasås.

Meatzzan blev ungefär 40*30 cm och 6-7 cm hög med allt vårt pålägg. Ca 6-7 potioner av vuxenstorlek skulle jag gissa.

Till åt vi hemgjord pizzasallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar