..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

3 mars 2013

Frukost...

...vid TVn händer endast en gång om året i vårat hus, första söndagen i Mars.

Dottern är lika förvånad i år som förra året. Vi sitter på rad på ena långsidan av matbordet och tvn är vänd in i matrummet. När jag träffade maken fanns vissa "måsten" vid en vasaloppsfrukost, apelsinjuice (Tropicana ett måste), skivbar leverpastej och limpmackor. Det har jag inte ätit på många år och inte heller maken i år.

Min frukost idag bestod av ett kokt ägg med örtsalt och majonäs, ett frökex med smör, salami och ost, två rullar med ost, salami och gurka och en kopp kaffe med grädde. Ingen kolhydratladdning här inte!

Fin söndag önskar jag er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar