..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

29 mars 2013

Påskriset...

...fixade vi igår efter skolhämtning.

Dottern bad att få promenera hem från skolan igår. En promenad på nästan 5 km fick mamman då. Vi tog vägen förbi ICA och införskaffade lite nya fjädrar till riset. L valde svarta, lila och cerisa till sitt ris och jag hade vita och pastellila från förra året som fick duga ett år till i mitt ris, så nu har vi det påskigt här hemma.

Igår när lillen sov och dottern var på skolan passade jag på att städa och fixa inför en skön ledighet i helgen. Idag har vi bara njutit av solen och fått en hel del frisk luft. Mina föräldrar kom innan frukost och stannar några dagar. En stund efter frukosten gick jag och mamma på en 6 km rask promenad och när vi kom hem hade M grävt ett "vindskydd" mellan de största snöhögarna på gården och brasan var tänd. Grillad lunch och kaffe i solen är bästa sättet att njuta en långfredag!

Därefter var det makens tur att motionera och han drog iväg på en tur på längdskidorna medan vi andra duschade av oss rökdoft och sjönk ner i soffan innan det var dags för middagsmatlagning. Steken skötte sig själv i ugnen, stekta kantareller, gräddsås och blomkål till! Nu vankas kaffe och hockey som pricken över i denna dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar