..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

8 mars 2013

Ljuvliga...

...sportlov.

Trots att jag är morgonpigg är det skönt att slippa ställa klockan. Vi vaknar ändå före 6.30 i den här familjen och vid 10-tiden känns det som dags för eftermiddagskaffe...

Vi får mycket gjort iallafall, spelar kort, kokar äpplemos, städa badrumsskåpen, sortera ut urvuxna kläder, spela diamanten, kompislek och laga långkok. Vi har hunnit med skidåkning, skridskoåkning och promenader.

I onsdags hade jag kebab i ugnen 3,5h och i går åt vi det till middag, HÄR hittar ni receptet. Lika gott som alltid. Till hade vi vitlökssås, stark tomatsås dom fått puttra en timme, grönsaker och riven ost. Samma till lunch idag till Ls stora lycka!

Brödrecenssionen då... helt klart godaste hittils. Följde som vanligt inte receptet, ska skiva ner hur jag gjorde så ska ni få det. Nästa gång kommer jag att ändra det ytterligare, men mest storleken och gräddningstiden.

Nu håller jag en tumme att maken hinner hem i tid så jag hinner ut på en solig promenad innan han ska iväg igen för kvällens pass på folkan.

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag skulle gärna vilja ha receptet på din kebab!
    Hälsningar Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu finns en länk i inlägget :)
      Den tar tid, men värd att vänta på. Jag gjorde på 2 kg och skar upp och frös in till kommande luncher.
      Hoppas du kommer gilla den!

      Radera
    2. Tack! Såg inte länken eftersom jag läste mobilversionen;)

      Radera