..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

5 mars 2013

Hela...

...dagen har vi spenderat på vårt fina Folkets Hus.

Medan jag och lillen intog babysången åkte pappan och dottern skridskor. Därefter åt vi alla lunch i väntan på årets pulkarace som går av stapeln varje sportlov. Dottern ställde upp med åkmadrass men vågade inte riktigt åka själv så som extra tyngd hade hon pappa bakpå. När racet var över och diplom/prisutdelningen klar hade det blivit dags för mellis, och vad passar inte bättre än att i lugn och ro slå sig ner med en kopp kaffe medan lilla fröken fick gofika och en nyvaken A fick yoghurt. När klockan var 16 fick vi lite eld i baken och skyndade oss hem för middag.

Direkt efter maten drog herrn i huset i väg för en mastodonthandling, jag tror att precis allt (utom blöjorna) hade tagit slut samtidigt. Medan han härjade runt på flera affärer hade vi bompamys här hemma, 19.15 sov båda barnen och jag med nästintill. Nu är skåpen fyllda och jag känner mig rik igen så i morgon kommer menyn för resten av veckan. Några favoriter i repris dyker upp och L kommer att jubla över morgondsgens långkok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar