..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

1 mars 2013

Fredagsmys...

...från morgon till kväll.

Bara att hela familjen åt frukost tillsammans innan skolan på en vardag är hög mysfaktor.

Det såg ut att bli en fin dag för Barnens vasalopp när solen tittade fram på morgonen, tyvärr mulnade det på och när vi stod och hejjade som mest vid målgången kom det dessutom regnstänk... Tänkte till innan jag gick hemifrån och hade en termosmugg med kaffe och grädde med mig att värma mig med. När barnen satt och fikade började det kräksnöa och när jag och A promenerade från skidstadion till folkan vräkte det ner så både jag och lillfisen var alldeles vit och blöt när vi kom fram. Som tur var höll åkpåsen både kyla och väta utanför och A var varm och go när jag tog ur han ur hans kokong.

Fredagslunchen intogs på vårat fina folkets hus och dagen till ära var det mat jag kunde äta. Kycklingklubba, tacofärs, lite kebab kombinerat med den vanliga sallafsbuff'en och god vitlöksdressing som pricken över i! Som sällskap hade jag en god vän, lille A och maken som kunde passa in sin lunch med oss.

Kl. 13 var det dags att hämta en trött och nöjd dotter, lillebror bäddade vi ner i vagnen när vi kom hem och jag och L tar det lugnt med dator och TV. Middagen är förberedd och ska snart in i ugnen. Lax, haricoverts och dillmajonäs står på menyn. Får se om jag ens är hungrig efter dagens mastodontlunch.

Lagom start på ett stundande sportlov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar